.:. پســـر شمــالـــــی .:.

پسر شمالی موج فریاد خزر است.

.:. پســـر شمــالـــــی .:.

پسر شمالی موج فریاد خزر است.

زرتشت در مسیر بعثت ۳

در ادامه ی آنچه درباره ی  زرتشت و ره یافتهای او در انزوا او دریافت که بر جهان دو نیرو حکومت می کنند، یکی مثبت و خیر و نیکو و دیگری منفی و زشت، که اولی را سپنتامینو (spenta mainyu اندیشه و منش و روش مقدس و نیکو) و آن دیگری را انگره مینو (Angra mainyu اندیشه و منش و روش بد) نامید که همان اهریمن است. اما هنوز این آغازی بود برای تفکرات بعدی، و می اندیشید که چرا این دو نیرو در جهان پدید آمده اند و مردمان چه باید پیشه سازند تا از رنج و زشتی برهند و راه رستگاری چیست و کدام است؟ زمانهای بسیار نیز به این اندیشه بود و دریافتهایی بسیار می کرد. سرانجام زمان دعوت فرا رسید و او از کوه به زیر آمد و میان مردم رفت.
نظرات 4 + ارسال نظر
مرد یخی دوشنبه 2 آبان 1384 ساعت 07:53 http://isis.blogsky.com

سلام خوبی
منم شمالی هستم
خوشال میشم بدونم کجاش؟
من آمل
بابای

صبرا چهارشنبه 4 آبان 1384 ساعت 13:49 http://sabra.blogsky.com

یاشار عزیز !
از مطلب خوبی که در ادامه پست ۸ مهرت در مورد زرتشت نوشتی استفاده کردم . و ممنونم . لینکت هم همین الآن اضافه شد .

صبرا پنج‌شنبه 5 آبان 1384 ساعت 20:37

بروزم

mory شنبه 7 آبان 1384 ساعت 02:48 http://www.manareh.net

سلام گل پسر . مگر اینکه من سایتهایی که به مناره لینک دادن رو توی گوگل سرچ کنم تا شماها رو پیدا کنم .

یکم درباره خودت توضیح بده تا بتونم لینکت رو تو مناره بزارم . ما یه بخش تو سایت داریم که وبلاگ های شمالی و انزلی و این موضوع ها رو معرفی میکنیم . خودت یه نگاه بنداز متوجه میشی. خسته نباشی پسر . با من همیشه از طریق آف میتونی دسترسی داشته باشی . در ضمن من وب مستر مناره ام . ببخشید که آخر معرفی کردم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد